- El CEEB continua apostant per substituir les sancions disciplinà ries per accions educatives
- Les Prà ctiques Restauratives són una eina per transformar conflictes esportius en oportunitats d’aprenentatge i millora.
El Consell de l’Esport Escolar de Barcelona ha introduït aquesta temporada una nova eina per a la gestió de conflictes en la competició escolar: les Prà ctiques Restauratives. Es tracta d’una iniciativa pionera en l’à mbit esportiu que aposta per la reflexió i la reparació del dany com a alternativa o complement a les sancions disciplinà ries tradicionals.
Inspirades en models de justÃcia restaurativa, aplicats també en l’à mbit educatiu, aquestes prà ctiques tenen com a objectiu transformar els conflictes en oportunitats d’aprenentatge. A través del dià leg, l’empatia i la responsabilitat, s’ofereix als infants i joves un espai segur per expressar com s’han sentit, entendre les conseqüències de les seves accions i comprometre’s a millorar.
El projecte contempla dues tipologies d’intervenció segons la gravetat dels fets: un qüestionari restauratiu per a casos lleus i una trobada restaurativa per a situacions més greus. Aquestes accions es duen a terme principalment en esports d’equip, on les interaccions són més intenses i en alguns casos poden derivar en actituds antiesportives o faltes de respecte.
La valoració d’aquesta temporada dels casos on s’han aplicat aquestes prà ctiques ha estat molt positiva. Per aquest motiu, el CEEB reafirma el seu compromÃs per una educació en valors i una millor convivència en l’à mbit de l’esport escolar, i continuarà apostant per substituir les sancions disciplinà ries per accions educatives la temporada vinent. Þ