Personal TĆØcnic (MDP)

Informació

Oferta formativa de nivell bĆ sic en matĆØria poliesportiva. Formació necessĆ ria per realitzar tasques de dinamització d’activitats extraescolars. El curs ofereix un seguit d’eines i de coneixements que garantitzen l’òptima preparació de la persona en la dinamització d’activitats esportives en edat escolar.

ƀmbit d'ocupació

Personal que s’encarrega de la dinamització i el desenvolupament d’activitats fĆ­siques i esportives per a infants i joves menors d’edat, casals i campus esportius.

Requisits d'inscripció

Ser major de 16 anys i tenir el certificat d’ESO.

Certificat de l'Escola Catalana de l'Esport (ECE)

Certificat d’assistĆØncia de cada mòdul. Una vegada certi-ficats tots els mòduls i la validació del perĆ­ode de prĆ ctiques (150h) es tramitarĆ  la Inscripció al (ROPEC) com a monitor esportiu, (y1) sense modalitat especifica, a totes les perso-nes que tinguin els requisits.

Per superar el curs cal superar els següents requisits:

  • Seguiment de l’aprofitament i valoració de la participació activa de l’alumnat durant la formació.
  • Assistir a un mĆ­nim del 90% de les hores de classes presencials.
  • Prova final del curs prĆ ctica i teòrica.

Objectius del curs

  • Dotar de recursos per a una òptima competĆØncia en la dinamització d’activitats.
  • ConĆØixer diferents metodologies d’ensenyament i entendre els fonaments bĆ sics de l’esport.
  • Sensibilitzar i apropar l’esport adaptat i transmetre una mirada integradora, saludable, educativa i responsable de l’esport.
  • Aprendre conceptes de planificació, programació i dotar d’eines d’anĆ lisi de gestió.
  • ConĆØixer els diferents tipus d’associacions esportives i les seves caracterĆ­stiques.
  • ConĆØixer la part de gestió, organització i els rols i funcions del personal d’una entitat esportiva.
  • Iniciar-se en el sistema comptable.
  • Comprendre el funcionament i el llenguatge de l’aplicació informĆ tica del CEEB.

CompetĆØncies a assolir

  • Difondre la prĆ ctica de l’esport des de l’àmbit educatiu.
  • Reflexionar sobre el procĆ©s de presa de decisions i iniciar-se en la gestió d’un grup de practicants de manera autònoma.
  • Utilitzar diferents mĆØtodes d’ensenyament aprenentatge.
  • Reflexionar sobre el procĆ©s de planificació i d’organització i establir un criteri vĆ lid d’elaboració de plans d’actuació en concordanƧa amb els objectius plantejats.