Personal TĆØcnic (MDP)
Informació
Oferta formativa de nivell bĆ sic en matĆØria poliesportiva. Formació necessĆ ria per realitzar tasques de dinamització dāactivitats extraescolars. El curs ofereix un seguit dāeines i de coneixements que garantitzen lāòptima preparació de la persona en la dinamització dāactivitats esportives en edat escolar.
Ćmbit d'ocupació
Personal que sāencarrega de la dinamització i el desenvolupament dāactivitats fĆsiques i esportives per a infants i joves menors dāedat, casals i campus esportius.
Requisits d'inscripció
Ser major de 16 anys i tenir el certificat dāESO.
Certificat de l'Escola Catalana de l'Esport (ECE)
Certificat dāassistĆØncia de cada mòdul. Una vegada certi-ficats tots els mòduls i la validació del perĆode de prĆ ctiques (150h) es tramitarĆ la Inscripció al (ROPEC) com a monitor esportiu, (y1) sense modalitat especifica, a totes les perso-nes que tinguin els requisits.
Per superar el curs cal superar els següents requisits:
- Seguiment de lāaprofitament i valoració de la participació activa de lāalumnat durant la formació.
- Assistir a un mĆnim del 90% de les hores de classes presencials.
- Prova final del curs prà ctica i teòrica.
Objectius del curs
- Dotar de recursos per a una òptima competĆØncia en la dinamització dāactivitats.
- ConĆØixer diferents metodologies dāensenyament i entendre els fonaments bĆ sics de lāesport.
- Sensibilitzar i apropar lāesport adaptat i transmetre una mirada integradora, saludable, educativa i responsable de lāesport.
- Aprendre conceptes de planificació, programació i dotar dāeines dāanĆ lisi de gestió.
- ConĆØixer els diferents tipus dāassociacions esportives i les seves caracterĆstiques.
- ConĆØixer la part de gestió, organització i els rols i funcions del personal dāuna entitat esportiva.
- Iniciar-se en el sistema comptable.
- Comprendre el funcionament i el llenguatge de lāaplicació informĆ tica del CEEB.
CompetĆØncies a assolir
- Difondre la prĆ ctica de lāesport des de lāĆ mbit educatiu.
- Reflexionar sobre el procĆ©s de presa de decisions i iniciar-se en la gestió dāun grup de practicants de manera autònoma.
- Utilitzar diferents mĆØtodes dāensenyament aprenentatge.
- Reflexionar sobre el procĆ©s de planificació i dāorganització i establir un criteri vĆ lid dāelaboració de plans dāactuació en concordanƧa amb els objectius plantejats.