Personal Tècnic (MDP)

Informació

Oferta formativa de nivell bàsic en matèria poliesportiva. Formació necessària per realitzar tasques de dinamització d’activitats extraescolars. El curs ofereix un seguit d’eines i de coneixements que garantitzen l’òptima preparació de la persona en la dinamització d’activitats esportives en edat escolar.

Àmbit d'ocupació

Personal que s’encarrega de la dinamització i el desenvolupament d’activitats físiques i esportives per a infants i joves menors d’edat, casals i campus esportius.

Requisits d'inscripció

Ser major de 16 anys i tenir el certificat d’ESO.

Certificat de l'Escola Catalana de l'Esport (ECE)

Certificat d’assistència de cada mòdul. Una vegada certi-ficats tots els mòduls i la validació del període de pràctiques (150h) es tramitarà la Inscripció al (ROPEC) com a monitor esportiu, (y1) sense modalitat especifica, a totes les perso-nes que tinguin els requisits.

Per superar el curs cal superar els següents requisits:

  • Seguiment de l’aprofitament i valoració de la participació activa de l’alumnat durant la formació.
  • Assistir a un mínim del 90% de les hores de classes presencials.
  • Prova final del curs pràctica i teòrica.

Objectius del curs

  • Dotar de recursos per a una òptima competència en la dinamització d’activitats.
  • Conèixer diferents metodologies d’ensenyament i entendre els fonaments bàsics de l’esport.
  • Sensibilitzar i apropar l’esport adaptat i transmetre una mirada integradora, saludable, educativa i responsable de l’esport.
  • Aprendre conceptes de planificació, programació i dotar d’eines d’anàlisi de gestió.
  • Conèixer els diferents tipus d’associacions esportives i les seves característiques.
  • Conèixer la part de gestió, organització i els rols i funcions del personal d’una entitat esportiva.
  • Iniciar-se en el sistema comptable.
  • Comprendre el funcionament i el llenguatge de l’aplicació informàtica del CEEB.

Competències a assolir

  • Difondre la pràctica de l’esport des de l’àmbit educatiu.
  • Reflexionar sobre el procés de presa de decisions i iniciar-se en la gestió d’un grup de practicants de manera autònoma.
  • Utilitzar diferents mètodes d’ensenyament aprenentatge.
  • Reflexionar sobre el procés de planificació i d’organització i establir un criteri vàlid d’elaboració de plans d’actuació en concordança amb els objectius plantejats.